Handelsbetingelser & privatlivspolitik

PRIVATLIVSPOLITIK

1. HVAD ER COOKIES?
En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer el. tilsvarende for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

2. SÅDAN SLETTER/BLOKERER DU COOKIES
http://minecookies.org/cookiehandtering

3. FORMÅLET MED COOKIES PÅ TROYBUTIK.DK
Vi anvender trafikmåling via cookies, så vi fx. ved hvor mange besøgende vi får, hvilke sider der besøger og hvor trafikken kommer fra.

4. GOOGLE ANALYTICS
Websitet bruger cookies fra Google Analytics til at måle trafikken på websitet.
Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her:http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

5. BRUG AF PERSONOPLYSNINGER
Vi indsamler kun de personoplysninger du giver os ved et køb i webshoppen eller indsendelse af en besked via vores kontaktformular. Ved køb indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail og evt. telefonnummer. Personoplysninger (Navn, adresse og evt. telefonnummer/email) som er oplyst i forbindelse med et køb, videregives til leverandører, såfremt ordren afsendes direkte dennes lager, og ikke Troy Butik ApS selv. Som en nødvendighed for leverancen, vil oplysninger blive delt med relevante fragt-partnere (Postnord / GLS).

6. KONTAKT VEDR. PERSONOPLYSNINGER
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos Troy Butik ApS, skal du rette henvendelse på info@troybutik.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

7. BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER
Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger/hacker sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.
Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.
Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør vi det, retter vi selvfølgeligt datoen for “sidst opdateret” nederst på siden. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores websites.
I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

 

(BUTIK) BYTTE OG RETUR

Vi bytter med et smil indenfor 14 dage med gyldig bon eller byttemærke. Ved bytte/returnering giver vi ikke penge retur, men udsteder gerne et tilgodebevis til butikken.

 

(WEBSHOP) HANDELSBETINGELSER

1. PRIS OG BETALING
Troy Butik ApS modtager online-betaling med Paypal, MobilePay, Visa, Mastercard og bankoverførsel.
Alle beløb er angivet i DKK og inkl. dansk moms(25%).
Beløbet på den pågældende ordre trækkes altid først, når varen er afsendt og overleveret til GLS/Postnord.

2. AFTALE INDGÅELSE
Kunden skal ved ethvert køb acceptere vores handelsbetingelser. Vi opfordrer derfor kunden til, at læse disse betingelser grundigt så man er bekendt med forpligtelse og rettighed i henhold til nærværende aftale.

Priserne på www.troybutik.dk er dagspriser i danske kroner inkl. dansk moms. Priser samt tilbud er kun gældende ved aftaleindgåelse, medmindre andet aftales med kunden. Priserne kan løbende ændres uden forbehold.

3. LEVERING & TRANSPORT
Hovedparten af www.troybutik.dk's varer sendes direkte fra producenten til kunden. Troy Butik og tilknyttede samarbejdspartnere efterstræber at kunden modtager sin ordre indenfor 3-5 hverdage - efter ordren er indgået i webshoppen. Ordrer sendes med enten GLS eller Postnord, og til enten nærmeste pakkeshop eller direkte til en adresse.

Da ordrer af givet på www.troybutik.dk i nogle tilfælde afsendes direkte fra producenten/leverandøren, kan man opleve at modtage sine ordre opdelt i flere leverancer - såfremt man har bestilt produkter fra forskellige leverandører. Dette påvirker dog ikke priserne for levering.

Rettidig levering forudsætter dog, at GLS/Postnord overholder de lovede leveringstider. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS/Postnord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den forventede leveringsdato. Troy Butik kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS/Postnord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, vil Troy Butik som udgangspunkt tage ansvaret og sørge for, at en ny leverance bliver fremsendt uden yderligere beregning. 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS/Postnord generelle målsætning om levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare længere tid. Troy Butik tager altid udgangspunkt i GLS/Postnord's målsætning om levering til fastlandet.

4. REKLAMATION
Troy Butik yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Troy Butik indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Troy Butik returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

5. VARERETURNERING
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til kundeservice pr. mail: info@troybutik.dk
Varer kan returneres til følgende adresse:
Troy Butik ApS
Niels Juels Gade 58A, 2TV.
8200 Aarhus N.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion foregår, kopi af forudgående korrespondance mv.

6. REFUSION
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Troy Butik har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 

(WEBSHOP) FORTRYDELSESRET

1. RETURRET
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@troybutik.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

2. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

3. KLAGE
Såfremt du ønsker at klage over dit køb hos www.troybutik.dk, skal du rette henvendelse til kundeservice, info@troybutik.dk. Findes der ikke en løsning, og man ønsker at klage til Center for Klageløsning, kan du herigennem indgive din klage, hvis betingelserne herfor opfyldes.

Besøg www.forbrug.dk eller benyt EU-kommissionens online-klageportal via www.ec.europa.eu/odr. Hvis du klager, skal du angive vores mailadresse info@troybutik.dk

 

Sidst opdateret: 18.01.2018