PRIVATLIVSPOLITIK

Dette skrift om privatlivspolitik beskriver hvordan dine personlige oplysninger indsamles, bruges og deles, når du besøger eller handler på www.troybutik.dk (vores website).

1. PERSONLIG INFORMATION VI INDSAMLER
Når du besøger vores website, indsamler vi automatisk en række informationer om dit device, inklusiv information om din browser, IP adresse, tidszone og nogle af de cookies der er lagret på dit device. Ydermere, når du navigerer på vores website, indsamler vi information om de enkelte sider og/eller produkter du besøger, hvilke søgetermer du evt. anvendte for at komme ind på vores website og yderligere informationer om hvordan du interagerer med vores website. Vi henviser til disse automatisk indsamlede informationer som “device informationer”

Vi indsamler device informationer ved brug af følgende teknologier:
A: “Cookies” er datafiler som lagres på dit device eller din computer, som ofte indeholder et “anonymous unique identifier”. For yderligere information omkring cookies, og hvordan du slår dem fra, besøg da http://www.allaboutcookies.org.
B: “Log filer” tracker handlinger udført på vores website, og indsamler data inkl. din IP adresse, browser type, internetudbyder mm.
C: “Web beacons,” “tags,” og “pixels” er elektroniske filer, der anvendes til at indsamles informationer om hvordan du agerer på vores website.

Yderligere, når du gennemfører et køb eller forsøger at gøre det gennem vores website, indsamler vi informationer om dig: Navn, faktureringsadresse, leveringsadresse, betalingsinformation, IP adresse, telefonnummer, email og de supplerende informationer du måtte tilføje i kommentarfeltet. Vi henviser til denne information som “ordreinformation”.

Når vi taler om “personlig(e) information(er)” i dette skrift om privatlivspolitik, så kan det både omfatte “device informationer” og “ordreinformation”.

2. HVORDAN BRUGER VI PERSONLIGE INFORMATIONER?
Vi bruger generelt ordreinformationerne vi indsamler til at gennemføre og lever ordrer placeret gennem vores website (inkl. Behandling af dine betalingsoplysninger, planlægning af levering og levering af faktura(er) og/eller ordre bekræftelse(r)). Yderligere, anvender vi ordreinformationer til:
- At kommunikere med dig;
- Screene ordrer for potentiel risiko og/eller svindel; og
- Når det sker iht. samtykke med dig, levere information og/eller markedsføring der relaterer til vores produkter/services.

Vi bruger device informationerne vi indsamler til at hjælpe os med at screene for potentiel risiko/svindel (særligt din IP adresse), og mere generelt til at forbedre og optimere vores website (eksempelvis ved, at generere analytisk statistik om vores kunders færden på vores website og for at monitorere vores succes med online markedsføring/kampagner).

3. DELING AF DINE PERSONLIGE INFORMATIONER
Vi deler dine personlige informationer med trejdepart som hjælper os med at anvende dine personlige information, som beskrevet for oven. Eksempelvis, bruger vi Shopify til at drive vores website. Vi bruger eksempelvis også Google Analytics til at hjælpe os med at forstå brugernes adfærd på vores website. Du kan undgå at blive “tracket” af Google Analytics på vores, men også andre firmaers, website her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Vi deler dine personlige informationer med den valgte leveringspartner, GLS eller DAO, via Pakkelabels.dk, hvor leverings af dine ordre planlægges, bestilles og betales. I nogle tilfæde lagrer vi dine personlige informationer i vores regnskabssystem, Billys Billing og vores emailsystem som udbydes af One.com.

Vi kan desuden dele dine personlige informationer for at adlyde gældende lovgivningen og regulering, hvis der eksempelvis udstedes en kendelse fra juridisk institution med de tilstrækkelige lovmæssige beføjelser, ellers beskytter vi vores, og dine, rettigheder.

4. MÅLRETTET MARKEDSFØRING
Som beskrevet for oven, bruger vi dine personlige informationer til at forsyne dig med målrettede reklamer, markedsføring og markedsføringskommunikation, som vi mener er relevant for dig. For mere information om hvordan målrettet markedsføring fungerer, kan du besøge Network Advertising Initiative’s (“NAI”) uddannelses side på: http://www.networkadvertising.org/understanding-online-advertising/how-does-it-work.

Du kan aktivt vælge af frasige dig målrettet markedsføring via:
A. FACEBOOK - https://www.facebook.com/settings/?tab=ads
B. INSTAGRAM - https://www.facebook.com/settings/?tab=ads
C. GOOGLE - https://www.google.com/settings/ads/anonymous

Yderligere, kan du fravælge nogle af disse services ved at besøge Digital Advertising Alliance’s “opt-out portal” på: http://optout.aboutads.info/.

5. "DO NOT TRACK"
Bemærk venligst at vi ikke ændrer vores websites dataindsamling og brugspraksis når vi opdager et “Do Not Track” signal fra din browser.

6. DINE RETTIGHEDER
Hvis du er borger i Europa, har du ret til at tilgå dine personlige informationer som vi lagrer omkring dig og bede om, at dine personlige informationer ændres, opdateres eller slettes. Hvis du ønsker at anvende dine rettigheder til førnævnte, så kontakt os venligst via vores kontaktoplysninger,

Yderligere, hvis du er borger i Europa, understreger vi at vi behandler dine informationer for at gennemføre vores forpligtelser som vi har overfor dig (eksempelvis, hvis du gennemfører en ordre på vores website), eller for at eksekevere vores legitime forretningsorienterede interesser som nævn for oven. Dine informationer vil blive overført til lande udenfor Europa, inkl. Canada og USA.

7. DATALAGRING
Når du placerer en ordre gennem vores website, beholder vi din ordreinformation til intern brug indtil vi vælger at slette det, eller til at du beder os om at slette disse informationer.

8. ÆNDRINGER
Vi kan ændre vores privatlivspolitik fra tid til anden. Eksempelvis hvis vi ændrer praksis af operationelle, juridiske eller regulative årsager.

9. KONTAKT OS
For yderligere information om vores praksis omhandlende privatlivet og data, hvis du har spørgsmål, klager eller andet, så kontakt os da pr. email via info@troybutik.dk, telefon via 40401389 eller pr. brev til: Niels Juels Gade 58A, 2TV, Aarhus N, 8200, Denmark

Privatlivspolitik senest opdateret: 24.05.2018

 

(BUTIK) BYTTE OG RETUR

Vi bytter med et smil indenfor 14 dage med gyldig bon eller byttemærke. Ved bytte/returnering giver vi ikke penge retur, men udsteder gerne et tilgodebevis til butikken.

 

(WEBSHOP) HANDELSBETINGELSER

1. PRIS OG BETALING
Troy Butik ApS modtager online-betaling med Paypal, MobilePay, Visa, Mastercard og bankoverførsel.
Alle beløb er angivet i DKK og inkl. dansk moms(25%).
Beløbet på den pågældende ordre trækkes altid først, når varen er afsendt og overleveret til GLS/DAO.

2. AFTALE INDGÅELSE
Kunden skal ved ethvert køb acceptere vores handelsbetingelser. Vi opfordrer derfor kunden til, at læse disse betingelser grundigt så man er bekendt med forpligtelse og rettighed i henhold til nærværende aftale.

Priserne på www.troybutik.dk er dagspriser i danske kroner inkl. dansk moms. Priser samt tilbud er kun gældende ved aftaleindgåelse, medmindre andet aftales med kunden. Priserne kan løbende ændres uden forbehold.

3. LEVERING & TRANSPORT
Hovedparten af www.troybutik.dk's varer sendes direkte fra producenten til kunden. Troy Butik og tilknyttede samarbejdspartnere efterstræber at kunden modtager sin ordre indenfor 3-5 hverdage - efter ordren er indgået i webshoppen. Ordrer sendes med enten GLS eller DAO, og til enten nærmeste pakkeshop eller direkte til en adresse.

Da ordrer af givet på www.troybutik.dk i nogle tilfælde afsendes direkte fra producenten/leverandøren, kan man opleve at modtage sine ordre opdelt i flere leverancer - såfremt man har bestilt produkter fra forskellige leverandører. Dette påvirker dog ikke priserne for levering.

Rettidig levering forudsætter dog, at GLS/DAO overholder de lovede leveringstider. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS/DAO, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den forventede leveringsdato. Troy Butik kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS/DAO. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, vil Troy Butik som udgangspunkt tage ansvaret og sørge for, at en ny leverance bliver fremsendt uden yderligere beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS/DAO generelle målsætning om levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare længere tid. Troy Butik tager altid udgangspunkt i GLS/DAO's målsætning om levering til fastlandet.

4. REKLAMATION
Troy Butik yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Troy Butik indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Troy Butik returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

5. VARERETURNERING
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til kundeservice pr. mail: info@troybutik.dk
Varer kan returneres til følgende adresse:
Troy Butik ApS
Tordenskjoldsgade 12, st. th.
8200 Aarhus N.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion foregår, kopi af forudgående korrespondance mv.

6. REFUSION
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Troy Butik har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Senest opdateret: 30.04.2018

 

FORTRYDELSESRET

1. RETURRET
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på info@troybutik.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

2. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

3. KLAGE
Såfremt du ønsker at klage over dit køb hos www.troybutik.dk, skal du rette henvendelse til kundeservice, info@troybutik.dk. Findes der ikke en løsning, og man ønsker at klage til Center for Klageløsning, kan du herigennem indgive din klage, hvis betingelserne herfor opfyldes.

Besøg www.forbrug.dk eller benyt EU-kommissionens online-klageportal via www.ec.europa.eu/odr. Hvis du klager, skal du angive vores mailadresse info@troybutik.dk

Senest opdateret: 30.04.2018