Vi bliver tit stillet de samme spørgsmål, så det er ikke usandsynligt at du sidder med samme undren som vores øvrige kunder. Derfor har vi samlet de oftest stillede spørgsmål, med tilhørende svar, forneden. Hvis dit spørgsmål ikke er blevet besvaret, så udfyld gerne kontakt formularen i bunden af siden.
  
 
Hvordan udtaler man jeres navn?
Bare ligesom du vil udtale Trøjborg, bare uden "borg".
 
Hvor kommer navnet TROY fra?
Udover at være en tydelig reference til forretningens lokation, Trøjborg, så er det også en reference til Trøjborgs gamle historie. Inden Trøjborg fik sit nuværende navn, gik området under navnet "Troyæborg".

Pakker i mit køb ind?
Ja! Vi har udvalgt det smukkeste gavepapir og bånd, så du kan give en gave, som du er stolt af og så du slipper for besværet. Vi pakker også gerne gaver ind som er købt på troybutik.dk, hvis du skriver kommentarfeltet ved bestilling. Det er selvfølgelig gratis!
 
Kan man købe gavekort hos jer?
Ja, sagtens! Du kan besøge os på Tordenskjoldsgade 12 i Aarhus N og købe det.
 
Er det jeres egne produkter I sælger?
Nej, vi har håndplukket vores produkter fra mere end 50 dygtige og utroligt spændende danske virksomheder, som virkeligt brænder for det de laver.
 
Er det danske produkter?
Vi samarbejder kun med danske leverandører, primært små og ikke mindst spændende virksomheder. Mange af vores produkter er håndlavet i Danmark, men ikke alle. Uanset oprindelse, så har vi kun spændende produkter i sortimentet som rummer karakter, æstetik og historie.
 
Hvor finder i produkterne til jeres forretningen?
Vi har fingeren på pulsen i landets kreative iværksættermiljøer, hvor vi også finder de fleste leverandører. Vi vælger kun leverandører som vi selv kunne finde på at handle med privat. Vi besøger tit vores lokale leverandører, så vi selv kan se og mærke de fantastiske produkter, inden vi udvælger dem til forretningen.
 
Tilbyder I fakturering via EAN-fakturering? (fx. til skoler/institutioner)
Ja! Du skal blot sende en mail til info@troybutik.dk eller besøge os i forretningen, så klarer vi det. Husk blot at medbringe EAN-nummer, legitimation og øvrige nødvendige oplysninger til faktureringen.
 
Kan jeg returnere et produkt købt på webshoppen, i jeres butik?
Ja, selvfølgelig! Din returnering skal selvfølgelig blot overholde de sædvanlige handelsbetingelser, som du accepterede da du afgav din ordre.
 
Hvem ejer butikken?
Det gør det unge kærestepar, Nanna og Casper. Nanna er bachelor i Fashion Design og Casper er bachelor i Innovation & iværksætteri. Vi startede forretningen fordi vi brænder for design, for at få mere tid sammen og fordi vores kompetencer supplerer hinanden fantastisk godt.
 
Er I del af en kæde?
Nej, vi er 100% selvejede og uafhængige af andre forretninger.
 
Jeres butik ser dyr ud, har I også nogle billigere ting?
Ja, selvfølgelig! Uanset om du er på jagt efter en barselsgave, værtindegave, fødseldagsgave eller noget andet, så har vi garanteret noget der passer til dit budget. Vi har mange fine ting, som ikke koster alverden.
 
Hvordan er jeres bytteregler?
Hvis din vare er købt online, så giver vi gerne dine penge retur eller bytter til en anden vare. Du har efter modtagelse af din ordre 14 dage til at underrette os om, at du ønsker din vare returneret. Herefter har du yderligere 14 dage til, at vi skal have modtaget varen. Visse betingelser er gældende og dem kan læse om her: Handelsbetingelser og returpolitik. Er du i tvivl, så kontakt os gerne.
Hvis din vare er købt hos TROY butikken på Trøjborg, så tager vi din vare retur indenfor 14 dage med en gyldig bon og/eller byttemærke. Varen skal blot være i original stand, ubrugt og i original emballage. Vi giver ikke penge retur, men udsteder gerne et gavekort/tilgodebevis eller hjælper med at finde noget andet med det samme.